försök inte styra mig, du vet inte vad du gör.


Att jag blir arg när någon försöker vägvisa mig när jag inte bett om det är inte konstigt.

Låt mig vara den jag är, ge dig inte in på att försöka få mig till någon annan än mig själv. Att jag inte är som dig är bara skönt, och det är sanningen, jag skulle aldrig vilja vara som dig, det är nog dags att förstå att du inte är mer än någon annan. Vi har känt varandra länge och du har alltid varit likadan, att peka vägar för någon annan är att ta sig vatten över huvudet, det är nog dags att du lär dig.
      Jag har äntligen valt att vara glad, att se lätt på livet och tycka om, oavsett hur jag behandlas tillbaka.
Mitt liv är inte menat för att levas genom någon annan än mig. Visst, jag har ofta svårt för att fatta egna beslut, men aldrig kommer jag att göra på ett sätt som inte är mitt eget. Jag väljer bara mellan det som lockar mig, det andra kastar jag iväg med all min kraft.
Jag har valt att vara som jag är nu, det valet var inte mitt lättaste val, men det var enbart ett val från mig.
Akta dig för att se ner på mig. Akta dig för att försöka ge mig visdomsord.
Jag är ingen amatör. Jag vet vad jag gör.
Försök inte styra mig, jag är medveten om att jag är olik mig från då, men det är nu jag älskar mig själv och mitt liv.


Kommentarer
Postat av: lina lina fina

jag blev verkligen tagen av ditt skrivande och när jag läser det så fattar jag att du har så rätt. ingen annas ska behöva styra än. jag är som jag är och duger inte det så kan du dra liksom.
underbart emelie, puss!

2008-05-14 @ 11:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0