så fint.

Ibland blir vissa låtar så påtagliga, dem liksom etsar sig fast i en och man måste lyssna om och om igen. Hela Veronica Maggios nya album är helt fantastiskt, jag har nog lyssnat igenom det tre eller fyra gånger idag.
Jag är en sådan person som lyssnar på en låt eller ett album tills jag inte klarar av det mer, då börjar jag lyssna på något annat, och så kan jag börja lyssna igen efter någon månad eller två.
Igår försökte jag analysera mitt sätt att lyssna på musik, jag vill helst kunna varenda ton, höjning, var stämmorna kommer, och så vidare, jag vill kunna hela låten utantill helt enkelt. Jag lyssnar efter vad för känsla musiken ger, och så spekulerar jag i hur mycket tid artisten lade ner på en specifik låt. Jag är egentligen inte en normal musiklyssnare, vem tänker så mycket på vad de lyssnar på mer än jag?

Jag älskar vissa musikstunder, som idag när jag satt på bussen. Det händer ofta att jag bläddrar förbi dem låtarna jag inte orkat lyssna mig in i än, men idag lät jag bli, bra gjort Emelie. Låt oss inte döma Avril Lavigne, hon har en del vackra texter, when you're gone bara borrade sig in i mitt hjärta. Jag skämtar inte, den texten liksom fick sig en egen liten plats där inne. Så fin. Jag har lyssnat på den massa gånger bara idag.

Jag tänkte inte göra annat än att dela med mig av det fina.

when you're gone - Avril Lavigne

I always needed time on my own
I never thought I'd need you there when I cry
And the days feel like years when I'm alone
And the bed where you lie is made up on your side

When you walk away I count the steps that you take
Do you see how much I need you right now


When you're gone
The pieces of my heart are missing you
When you're gone
The face I came to know is missing too
When you're gone
The words I need to hear to always get me through the day and make it ok
I miss you

I've never felt this way before
Everything that I do reminds me of you
And the clothes you left, they lie on the floor
And they smell just like you, I love the things that you do

When you walk away I count the steps that you take
Do you see how much I need you right now

When you're gone
The pieces of my heart are missing you
When you're gone
The face I came to know is missing too
When you're gone
The words I need to hear to always get me through the day and make it ok
I miss you

We were made for each other
Out here forever
I know we were, yeah
All I ever wanted was for you to know
Everything I'd do, I'd give my heart and soul
I can hardly breathe I need to feel you here with me, yeah

When you're gone
The pieces of my heart are missing you
When you're gone
The face I came to know is missing too
When you're gone
The words I need to hear to always get me through the day and make it ok
I miss you


njut mina vänner, njut av musikens underbara värld. Den verkliga världen bara ställer till det, musiken hjälper alltid till.
Puss.


Kommentarer
Postat av: Spett

uh-hu :(

2008-04-16 @ 15:10:11
Postat av: emelie

gråt på min axel, jag älskar låten, jag älskar dig. köss.

2008-04-16 @ 18:34:52
URL: http://emeliesandraviktoria.blogg.se
Postat av: Samlive

Nice site, regards from the netherlands!

2009-09-30 @ 10:35:49
URL: http://samlive.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0